Jak zamieszczać skuteczne ogłoszenia w internecie?

Dzisiaj popełnię artykuł o ogłoszeniach w internecie, bo natknąłem się na dużą ilość opinii od osób, które twierdzą, że zamieszczają ogłoszenia ale nie mają żadnego odzewu, co prowadzi do opinii, że to nieskuteczna metoda sprzedaży. Otóż nic bardziej błędnego obecnie w czasach bardzo drogiego allegro duża część osób przesiadła się na ogłoszenia, bo są po prostu darmowe, a i czas publikacji jest dużo dłuższy niż w przypadku aukcji. Z braku tego typu informacji, jedyne co udało mi się znaleźć to na blogu o pracy wpis o skutecznych ogłoszeniach ale jako, że uważam informacje tam zawarte za niepełne postanowiłem pociągnąć i rozwinąć trochę ten temat, właśnie ze względu na małą ilość informacji o skutecznych ogłoszeniach oraz o widocznym braku umiejętności publikacji jakichkolwiek treści w internecie.

Co więc zrobić żeby nie zginąć w tłumie informacji i wyróżniać się spośród tego tłumu? Wielu osobom wydaje się, że wystarczy dodać ogłoszenia do wielu źródeł i już będzie to najlepszy sposób dotarcia do osób zainteresowanych naszymi ogłoszeniami. Otóż nic bardziej mylnego. Drugim błędnym założeniem jest także to, iż nie wystarczy tego typu ogłoszenia także wyróżnić przykładowo płacąc smsem za wyróżnienie, wydaje nam się, ze jak za coś płacimy to coś zyskamy, otóż prawda jest taka, że jeśli się odpowiednio nie przyłożymy do samego ogłoszenia to wyróżniając ogłoszenie także nic nie zyskamy.

Co jest zatem sekretem skutecznych ogłoszeń i jak przestać marnować czas i zacząć zamieszczać skuteczne ogłoszenia, na które w mgnieniu oka będziemy uzyskiwać odpowiedzi od zainteresowanych osób? Podane porady dotyczą każdego rodzaju ogłoszeń, zarówno ogłoszeń drobnych, jak i ogłoszeń o pracę, czy ogłoszeń nieruchomości, a nawet ogłoszeń motoryzacyjnych.

Pierwszą i najważniejszą rzeczą jest opisanie ogłoszenia w sposób oryginalny, ciekawy, nie kopiując ogłoszenia z innych źródeł i nie przeklejając go kolejno do każdego innego serwisu ogłoszeniowego. Musimy zdać sobie sprawę, że nowoczesne systemy informacyjne, w tym serwisy ogłoszeniowe korzystają z wielu źródeł wspomagających ich ruch, w tym z wyszukiwarek, np. google.pl, bing.pl czy też zagranicznych, ale także ze specjalistycznych wyszukiwarek, np. ofert pracy, czy ogłoszeń o sprzedaży samochodów. Aby być widocznym w takich wyszukiwarkach ogłoszenie nie może się powtarzać tej samej treści w wielu serwisach, bo w takim przypadku ogłoszenie zostanie uznane za duplikat i nie będzie się wyświetlać nigdzie. Dlatego warto pisać swoje ogłoszenia ręcznie do każdego serwisu.

Drugą sprawą jest i podam to na przykładzie… odpowiednie formułowanie tytułu ogłoszenia jak i samej jego treści.

Przykład 1 – źle napisanego tytułu i treści ogłoszenia

Tytuł: Sprzedam

Treść: Sprzedam forda focusa. Tel. 358 358 358

Jak widać powyżej autor zbyt wiele się nie postarał, niestety prawda jest taka, że tego typu ogłoszenia królują w internecie.

Przykład 2 – poprawnie skonstruowany tytuł i treść ogłoszenia

Tytuł: Sprzedam Ford Focus, 1.9 TDI, 2002 rok, tanio

Treść: Sprzedam samochód osobowy Ford Focus, silnik o pojemności 1.9 TDI, diesel, rok produkcji 2002. Samochód regularnie serwisowany w ASO, bezwypadkowy, jestem pierwszym właścicielem. Samochód do obejrzenia w województwie mazowieckim.

Wyposażenie: klimatyzcja, ABS, ASR, 8 poduszek powietrznych, skórzana tapicerka.

Kolejną już trzecią równie ważną sprawą są zdjęcia. Zamieszczenie zdjęć w dzisiejszych czasach do ogłoszenia jest po prostu koniecznością, szczególnie dotyczy to ogłoszeń motoryzacyjnych i ogłoszeń nieruchomości. Tego typu oferty bez zdjęć tracą bardzo dużo zainteresowanych klientów! To jest po prostu obowiązek. W dziale praca oczywiście zdjęcia nie są konieczne.

Czwartą sprawą jest wybór odpowiedniej kategorii w serwisie ogłoszeniowym i dodanie się do niej, do jednej kategorii, nie duplikując swojego ogłoszenia, to że zamieścimy jedno i to samo ogłoszenie 20 razy na liście nic nam nie da! Zdenerwujemy tylko i użytkowników i administratorów serwisu, a i spowodujemy, że nasze ogłoszenie nie będzie wyszukiwane ani w wyszukiwarkach ani w serwisie. Jeśli serwis daje możliwość podania tagów ogłoszenia – wpiszmy je, wpiszmy kilka haseł, słów kluczy pasujących najlepiej do naszego ogłoszenia.

Piątą sprawą jest wybór serwisów najpopularniejszych i najsilniejszych na rynku. Im większy serwis tym więcej osób zainteresuje się naszą ofertą. Do małych myślę, że szkoda czasu zamieszczać swoje ogłoszenia, wyjątkiem są tu popularne coraz bardziej lokalne serwisy ogłoszeniowe, w takich serwisach warto publikować swoje oferty, bo mają naprawdę bardzo dobry target, a ludzie coraz częściej wyszukują lokalnie informacji, dzięki czemu szybko trafią na twoje ogłoszenia. Przykładem tego typu serwisów jest np. http://warszawalokalnie.pl serwis ogłoszeniowy publikujący ogłoszenia Warszawa tylko i wyłącznie z rejonu województwa mazowieckiego, a właściwie miasta Warszawa i jego najbliższych okolic. Możemy być pewni, że zamieszczając ogłoszenia warszawa w takim serwisie dotrzemy do lokalnych klientów, co w przypadku sprzedaży na przykład sprzętu AGD czy mebli ma ogromne znaczenie ze względu na gabaryty tych rzeczy.

Reasumując stosując się do tych pięciu prostych kroków szybko zauważymy jak zmieniły się nasze ogłoszenia ze zwykłych w skuteczne ogłoszenia, na które jest coraz więcej odpowiedzi. W kolejnym artykule postaram się przygotować krótką listę serwisów ogłoszeniowych w których warto publikować swoje treści, biorąc pod uwagę między innymi rodzaj ogłoszeń, rodzaj serwisów i ich zasięg, z podziałem na te ogólnopolskie jak i te regionalne serwisy ogłoszeniowe.